Gwarancja i serwis - objaśnienia
1. Oferowane przez sklep Produkty włoskiej marki Steel Pan objęte są odpowiedzialnością Sprzedawcy z tytułu niezgodności z Umową, a większość oferowanego Towaru posiada także Gwarancję producenta i dołączone warunki gwarancyjne, szczegółowo precyzujące zakres i czas ochrony oraz praktyczne informacje i zalecenia użytkowe.
2. Sprzedawca na podstawie Ustawy o prawach konsumenta ponosi odpowiedzialność z tytułu niezgodności Towaru z Umową wobec Konsumenta i Przedsiębiorcy o uprawnieniach Konsumenta – to jest osoby fizycznej zawierającej Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej Umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
3. Standardowa gwarancja zgodności z Umową na oferowane produkty wynosi odpowiednio:
a. W przypadku zakupów Konsumenckich gwarancja zgodnie z normatywem EU wynosi 24 miesiące.
b. W przypadku produktów z umieszczoną w ich opisie informacją o dodatkowej gwarancji Producenta, z tytułu której Sprzedawca nie pobiera żadnych opłat dodatkowych, szczegółowe warunki ponadnormatywnej ochrony gwarancyjnej definiuje Producent danego Towaru - zwykle naprawa w dodatkowym okresie jest bezpłatna, a koszty spedycyjne przesyłek z reklamowanym Towarem pokrywa Klient.
c. W przypadku Przedsiębiorców odpowiedzialność z tytułu rękojmi zostaje wyłączona.
d. W przypadku Przedsiębiorców dokonujących zakupu Produktów - urządzeń i akcesoriów kuchennych, a zwłaszcza Przedsiębiorców z branży Gastronomicznej i Przetwórstwa spożywczego, normatyw branżowy dla sektora HoReCa w EU wynosi 12 m-cy, chyba że dane urządzenie lub produkt posiada ściśle zdefiniowane przez producenta przeznaczenie, skutkujące wydłużeniem lub zmianą okresu ochrony gwarancyjnej i posiada dokładnie określony czas i zakres gwarancji, inny niż standardowy. Informacje szczegółowe, dotyczące konkretnego Towaru - zakupionego produktu, maszyny, urządzenia lub akcesoriów, dołączone są w formie pisemnej do zakupionego Towaru.
4. Reklamacje dotyczące zakupionych Towarów z tytułu niezgodności z Umową, a w szczególności wad ukrytych lub awarii urządzenia należy zgłaszać na adres e-mail: sklep@steelpan.pl, co pozwoli nam w sposób niemal bezzwłoczny podjąć stosowne kroki wyjaśniająco - naprawcze lub w innej, korzystnej dla Klienta formie. Zaleca się skorzystanie z elektronicznego formularza reklamacji, dostępnego poniżej tekstu niniejszego objaśnienia, pod linkiem: Elektroniczny Formularz Reklamacyjny
5. Dokonując zgłoszenia reklamacyjnego, należy podać numer zamówienia lub nazwę produktu i datę zakupu oraz opisać ogólnie czego dotyczy problem, jakiego rodzaju jest to wada. Wymagane jest także podanie danych kontaktowych osoby zgłaszającej Reklamację.
6. Po otrzymaniu zgłoszenia reklamacyjnego, podane zostaną w osobnym mailu niezbędne informacje lub kontakt do autoryzowanego serwisu gwarancyjnego w Polsce, wskazanego przez producenta konkretnego Produktu danej marki w Polsce.
7. W przypadku braku wskazania autoryzowanego serwisu w Polsce, reklamowaną rzecz należy dostarczyć na adres biura sklepu:
Steel Pan Polska Hurtownia AGD, ul. gen. Zajączka 15 lok.14, pok.4, 01-510 Warszawa, Telefon: 690 450 452
8. O terminie i sposobie załatwienia reklamacji Sprzedawca poinformuje Klienta niezwłocznie po otrzymaniu reklamowanego produktu, nie później niż w ciągu 14 dni, po uzyskaniu informacji od dostawcy lub producenta danego Towaru, będącego Gwarantem dla reklamowanego Produktu na podstawie zbadania produktu i oceny Producenta lub współpracującego Serwisu, w zakresie zasadności reklamacji oraz czasu potrzebnego na naprawę reklamowanej rzeczy.
9. W przypadku wystąpienia kwestii spornych dotyczących reklamacji lub świadczonych usług:
a. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Usługodawcą a Klientem, który jest Konsumentem zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
b. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Usługodawcą a Klientem, który nie jest Konsumentem zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy.
c. W kwestiach spornych Konsument posiada również możliwość korzystania z pomocy rzecznika praw konsumenta oraz Inspektoratów Inspekcji Handlowej, a także z polubownego załatwienia swoich roszczeń w trybie alternatywnych procedur pozasądowych ADR, za pośrednictwem internetowego serwisu unijnego ODR, dostępnego pod adresem: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL
10. Kwestie dotyczące Gwarancji i Niezgodności z Umową zawarte są w Regulaminie sklepu na stronie: Regulamin
11. Wszelkie pytania dotyczące w/w kwestii możesz także przesłać na adres e-mail: sklep@steelpan.pl
12. W celu ułatwienia kontaktu w sprawie serwisu gwarancyjnego prosimy o skorzystanie z dostępnego poniżej formularza zgłoszeń, dostępnego po naciśnięciu przycisku: Elektroniczny Formularz Reklamacyjny